Stel uw hulpvraag over dementie aan de Woonz-adviseur

Zorgt u voor uw partner of familielid met dementie? Het is lastig om goed voor uzelf en uw naaste te zorgen. Ook is het lastig om een hulpvraag te stellen. Het liefst doet u alles zelf, maar soms is hulp nodig. Kent u de mogelijkheden van respijtzorg? Weet u waar u recht op heeft als het gaat om vergoedingen? De Woonz-adviseur helpt u bij uw hulpvraag.

Welke soort hulpvragen kunt u stellen?

We snappen dat de ziekte dementie een grote invloed heeft op het leven van de mensen met de ziekte en voor de nabije omgeving. Hoe start u de zorg voor uw naaste? Wat als het teveel wordt? Stel uw hulpvraag aan de Woonz-adviseur. Denk bijvoorbeeld aan:

  1. Hoe kan ik passende zorg thuis of in de buurt regelen?
  2. Wat zijn de mogelijkheden als het thuis niet meer gaat?
  3. Wat is een zorgindicatie en hoe regel ik dat?
Zorgadvies op maat van de Woonz-advieur
Keuzehulp bij uw zorgvragen

Hoe werkt het?

U kunt uw hulpvraag stellen aan de Woonz-adviseur als u op de onderstaande roze button “stel uw vraag” klikt. Stel uw vraag en laat uw naam en e-mailadres achter. Dan neemt de Woonz-adviseur binnen twee werkdagen contact met u op over uw vraag.

  1. Hoe kan ik passende zorg thuis of in de buurt regelen?
  2. Wat zijn de mogelijkheden als het thuis niet meer gaat?
  3. Wat is een zorgindicatie en hoe regel ik dat?

Stel uw vraag U ontvangt binnen twee werkdagen een reactie.

Kosten en vergoedingen bij vervolgtraject

Het eerste contact gaat via e-mail. Het stellen van uw vraag is gratis. Mocht het gewenst zijn om een persoonlijk adviesgesprek te voeren of het regelen van bepaalde zaken uit handen geven, dan zitten er wellicht kosten aan dit gesprek verbonden. Tijdens dit adviesgesprek krijgt u:

  • Inzicht in de zorgwetten en regels in Nederland;
  • Overzicht van de mogelijkheden voor zorg en/of ondersteuning;
  • Advies en stappenplan hoe u de beste zorg regelt.

Dit uitgebreide advies en/of regelwerk wordt vaak vergoed vanuit de aanvullende zorgverzekering. Klik hier voor een overzicht. De vergoeding vraagt u zelf aan: het is handig om voorafgaand contact op te nemen met uw zorgverzekeraar om te horen waar u verzekerd voor bent.

Zorgadvies op maat van de Woonz-advieur
De Woonz zorgadviseur Kalinka Kester

Kalinka Kester

De Woonz-adviseur

De Woonz-adviseur is een gediplomeerd en geregistreerd cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar met jaren ervaring. U stelt uw vraag aan Kalinka Kester. Zij biedt onafhankelijk advies op het gebied van wonen & zorg. Dat betekent dat haar advies niet gebonden is aan het aanbod van gemeenten, zorginstellingen, zorgverzekeraars of het aanbod op Woonz.nl. Ze kijkt naar de best mogelijke optie, ongeacht waar of door wie die wordt geboden.

Zorgt u voor een familielid met dementie? Dan stelden andere mantelzorgers deze vragen


De Woonz-adviseur is een ervaren professional en kan u met bijna alle hulpvragen omtrent dementie, wonen en zorg helpen. Om u een idee te geven, leest u hieronder enkele voorbeelden van hulpvragen of veel voorkomende situaties:

  • Uw partner of één van uw ouders kampt met dementieklachten en u vraagt zich af wat de beste opties zijn voor thuiszorg en/of in de (nabije) toekomst elders.
  • Wat zijn voor u de mogelijkheden van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)?
  • Heeft uw naaste met dementie recht op een indicatie vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz)?
  • U bent op zoek naar vervangende mantelzorg op korte termijn, wat is er mogelijk? En op welke vergoedingen heeft u recht?

Het stellen van uw vraag is gratis. Er worden kosten gerekend, zodra het beantwoorden van de vraag niet voldoende is en een eerste adviesgesprek gewenst is. In het adviesgesprek krijgt u:

  • Inzicht in de zorgwetten en regels in Nederland;
  • Overzicht van de mogelijkheden voor zorg en/of ondersteuning;
  • Advies en stappenplan hoe u de beste zorg regelt.

Dit adviesgesprek wordt doorgerekend naar eenmalige kosten van € 49,95. Als u aanvullend verzekerd bent, is er een mogelijkheid dat de kosten worden vergoed. Klik hier voor een overzicht of vraag de mogelijkheden na bij uw zorgverzekeraar.

Dan zoeken we samen naar een oplossing. We vinden het tenslotte belangrijk dat u op weg wordt geholpen in uw zoektocht naar de beste zorg. Mochten we samen geen oplossing kunnen vinden, dan kunt u gebruik maken van de klachtenprocedure van de Beroepsvereniging van Mantelzorgmakelaars. Lees hier meer over hoe u contact opneemt.