Online adviesgesprek Woonz-adviseur

Via uw computer of tablet kunt u middels een beeldbelafspraak, vanuit uw eigen woonkamer, hulp krijgen van onze Woonz-adviseur. De Woonz-adviseur geeft u in één gesprek inzicht in de mogelijkheden voor de beste zorg. In dit adviesgesprek maakt u kennis met wat er kan en op welke zorg en vergoedingen u recht heeft. Of u nu op zoek bent voor uzelf, uw partner of voor uw ouder. Het adviesgesprek en een persoonlijk stappenplan boekt u voor €49,95.

Boek adviesgesprek
Senioren achter laptop

Uw vraag

Weet u niet waar u moet beginnen met het regelen van zorg en ondersteuning thuis? Loopt u vast in uw zoektocht of contact met de gemeente of zorgorganisaties? Wellicht heeft u een vraag over de mogelijkheden voor woonzorg in uw regio. De Woonz-adviseur weet waar u recht op heeft en helpt u met het kiezen van de beste zorg.

Advies & stappenplan

Voordat u een keuze maakt, is het belangrijk om de opties te kennen. Natuurlijk wilt u ook weten waar u recht op heeft en op welke kosten u moet rekenen. Zodat u niet voor verrassingen komt te staan. De Woonz-adviseur helpt u met het maken van een overzicht en geeft u advies. In een persoonlijk stappenplan ziet u hoe u deze zorg kunt organiseren. Zo kiest en regelt u zelf de beste zorg, met hulp van een ervaren professional.


Inzicht in de mogelijkheden


Afspraak maken

U maakt zelf een afspraak in de agenda van de Woonz-adviseur. Op deze manier kiest u een moment wanneer het u goed uitkomt. Er zijn opties in de ochtend, middag en avond. U beschrijft kort waarom u een adviesgesprek maakt en voor wie. De beeldbelafspraak duurt ongeveer 30 tot 45 minuten. U ontvangt binnen één dag na de afspraak een persoonlijk rapport inclusief advies en stappenplan. Een afspraak maken kan tot en met 20 december 2019 en minimaal 24 uur voor de afspraak.

Boek adviesgesprek
Kalinka Kester

De Woonz-adviseur

De Woonz-adviseur is een gediplomeerd en geregistreerd cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar met jaren ervaring. Uw beeldbelafspraak heeft u met Kalinka Kester. Zij biedt onafhankelijk advies. Dat betekent dat haar advies niet gebonden is aan het aanbod van gemeentes, zorginstellingen, zorgverzekeraars of het aanbod op Woonz.nl. Zij kijkt naar de best mogelijke optie, ongeacht waar of door wie aangeboden.


Meest gestelde vragen

Wilt u nog meer weten over het gesprek met de Woonz-adviseur? Bekijk hieronder de meest gestelde vragen.

De eerste afspraak met de Woonz-adviseur levert u inzicht, overzicht en advies op. Concreet betekent dit:

  • Inzicht in de zorgwetten en regels in Nederland;
  • Overzicht van de mogelijkheden voor zorg en/of ondersteuning;
  • Advies en stappenplan hoe u de beste zorg regelt.

Deze persoonlijke informatie ontvangt u na de beeldbelafspraak per e-mail in een overzichtelijk persoonlijk rapport. Indien gewenst kan de Woonz-adviseur regeltaken van u overnemen.

De beeldbelafspraak duurt ongeveer 30 tot 45 minuten. U ontvangt binnen één dag na de afspraak een persoonlijk rapport inclusief advies en stappenplan.

De Woonz-adviseur is een ervaren professional en kan u met bijna alle woonvragen en zorgvragen helpen. Om u een idee te geven, leest u hieronder enkele voorbeelden van hulpvragen of veel voorkomende situaties:

  • Een van uw ouders kampt met dementieklachten en u vraagt zich af wat de beste opties zijn voor zorg.
  • Uw zorgbehoefte, of die van uw partner of ouders, neemt toe, maar u woont nog thuis. Welke zorg is er dan mogelijk?
  • Wat zijn voor u de mogelijkheden van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) of vanuit een Persoonsgebonden budget (PGB)?
  • Heeft u recht op een indicatie vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz) ?
  • U bent op zoek naar vervangende mantelzorg op kort termijn, wat is er mogelijk?

Om u te ondersteunen met uw persoonlijke vragen, investeren wij tijd om u te voorzien van een goed advies. Deze tijdsinvestering hebben wij doorgerekend naar eenmalige kosten van € 49,95.

De kosten worden in rekening gebracht direct nadat u de afspraak online heeft gereserveerd. U ontvangt per mail een betaalverzoek. Na het maken van de afspraak heeft u 24 uur de tijd om de kosten te voldoen. Voldoet u niet aan uw betalingsverplichting binnen 24 uur, dan vervalt uw afspraak met de Woonz-adviseur. De afspraak wordt dan vrijgegeven voor andere mensen om te boeken.

Bent u er van op de hoogte dat er mogelijkheden bestaan voor vergoeding van deze ondersteuning (cliëntondersteuning)? Check uw mogelijkheid op vergoeding bij uw zorgverzekeraar.

Als u aanvullend verzekerd bent bij uw zorgverzekeraar, is er een mogelijkheid dat u deze kosten vergoed krijgt. De vergoeding kunt u zelf aanvragen. Neem eventueel van voorafgaand aan het boeken van de afspraak contact op met uw zorgverzekeraar om te horen waar u voor verzekerd bent.

Beeldbellen is een manier om via uw computer of tablet te praten met iemand die zich niet indezelfde ruimte bevindt. Middels het scherm van uw computer of tablet kunt u spreken met de Woonz-adviseur.

Om te beeldbellen heeft u een computer of tablet nodig met een internetverbinding, webcam en (ingebouwde) microfoon. Ook moet uw geluid aan staan om de Woonz-adviseur te horen. Met de onderstaande testlink, kunt u dit een keer oefenen.

>>> https://whereby.com/testlink-beeldbellen<<<

Voor het starten van de afspraak klikt u op de link van uw persoonlijke beeldbelkamer. Deze unieke link ontvangt u twee dagen voor de afspraak per mail. Zorg dat u vijf minuten voor de afspraak de link opent door hier op te klikken en klaar zit voor de afspraak. U ontmoet in deze beeldbelkamer de Woonz-adviseur.

Ja, beeldbellen is veilig. De beeldbelafspraak vindt plaats in een beveiligde omgeving. Wat betekent dat het gesprek alleen gevolgd kan worden door de deelnemers in de beeldbelkamer. Met het inplannen van de afspraak gaat u akkoord dat de door u ingevulde gegevens gedeeld worden met de Woonz-adviseur. Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld en niet gebruikt voor andere doeleinden dan het gesprek met de Woonz-adviseur. Meer informatie kunt u terug vinden in onze privacyverklaring.

De beeldbelkamer heeft ruimte voor vier personen. Dat betekent dat u de link kunt delen met twee mensen die graag aan het gesprek deelnemen. Bijvoorbeeld één van uw kinderen, broer of zus, een ouder of een goede vriend. Daarvoor stuurt u de mail met uw unieke persoonlijke link door naar hun e-mailadres.

Als uw het adviesgesprek wilt verzetten of annuleren, dan kunt u dat kosteloos doen tot twee werkdagen voorafgaand aan de afspraak (uiterlijk 48 uur). Verzetten doet u eenvoudig door de link van de afspraak in uw mail aan te klikken. U kunt dan kiezen voor een nieuwe datum en nieuw tijdstip. In geval van annulering ontvangt u het betaalde bedrag binnen 30 dagen terug op uw bankrekening. Indien u vragen heeft over het verzetten of annuleren van een afspraak, kunt u contact opnemen met ons via administratie@woonz.nl.

Voorafgaand aan uw afspraak hoeft u alleen te testen of uw computer of tablet klaar is voor de beeldbelafspraak. Zorg dat uw computer of tablet verbonden is met internet, dat de webcam werkt en het geluid aan staat. Zo kan u met de Woonz-adviseur praten. Om te testen of de beeldbelomgeving bij u werkt, kunt u gebruik maken van de volgende testlink: https://whereby.com/testlink-beeldbellen.

Wanneer u op deze testlink klikt, opent de beeldbelkamer en zou u uzelf moeten zien. Om het geluid te testen, kunt u deze link doorsturen naar iemand anders en testen of u elkaar hoort. Mocht u problemen ondervinden met het testen van de verbinding, neem dan contact op met Woonz.nl via administratie@woonz.nl, zodat wij u kunnen helpen met de juiste instellingen.

Als u het prettig vindt om tijdens de afspraak aantekeningen te maken, houd dan pen en papier bij de hand.

Ja, ook daar kan de Woonz-adviseur u bij helpen. Heeft u na het adviesgesprek behoefte aan een ervaren professional die regeltaken van u kan overnemen of u ondersteunt bij het contact met zorgaanbieders? Dan kiest u voor het vervolgtraject met het ‘Zorgplan op maat’. Dit is een verdieping op de persoonlijke situatie.

De Woonz-adviseur overlegt met u aan het einde van het adviesgesprek of zij u kan ontzorgen. Samen maakt u afspraken en prikt u een volgend contactmoment. Deze dienstverlening wordt aangeboden op persoonlijke titel van de mantelzorgmakelaar/clïentondersteuning en is niet gekoppeld aan Woonz.nl.

Deze kosten zijn afhankelijk van uw vraag. Als u kiest voor het zorgplan op maat dan krijgt u na het adviesgesprek een persoonlijke offerte. Hierin ziet u de taken die de Woonz-adviseur van u kan overnemen, hoeveel tijd hiervoor nodig is en tegen welk tarief. U kiest zelf of u gebruik wilt maken van dit aanbod; u bent nergens toe verplicht.

Bent u er van op de hoogte dat er mogelijkheden bestaan voor vergoeding van deze ondersteuning (cliëntondersteuning)? Check uw mogelijkheid op vergoeding bij de zorgverzekeraar.

Dan zoeken we samen naar een oplossing. We vinden het tenslotte belangrijk dat u op weg wordt geholpen in uw zoektocht naar de beste zorg. Mochten we samen geen oplossing kunnen vinden, dan kunt u gebruik maken van de klachtenprocedure van de Beroepsvereniging van Mantelzorgmakelaars. Lees hier meer over hoe u contact opneemt.

U deelt met de Woonz-adviseur persoonlijke informatie. Wij vinden het belangrijk dat er zorgvuldig omgegaan wordt met deze persoonsgegevens en dat deze vertrouwelijk worden behandeld. Lees welke maatregelen wij hebben genomen om de veiligheid van uw gegevens te waarborgen.

Wij vinden het belangrijk dat u in staat bent zelf keuzes te maken om fijn te blijven wonen. Als u een helpende hand nodig heeft, dan bieden wij deze graag. Door continu onze dienstverlening te verbeteren en nieuwe diensten te ontwikkelen, dragen we bij aan fijn ouder worden.