Terug home Informatie & inspiratie Binnenkijken bij Met een machtiging de bankzaken op orde: de ervaring van mevrouw Heidi van Vuuren

Met een machtiging de bankzaken op orde: de ervaring van mevrouw Heidi van Vuuren

Geschreven op donderdag 17 oktober 2019

Er zijn voor anderen zit mevrouw Heidi van Vuuren in het bloed. Toen haar man Rolf ziek werd, deed ze haar best om het internetbankieren te begrijpen, maar dat ging te snel voor haar. Na het overlijden van Rolf was er een andere oplossing nodig.

Naast de adviseurs op de bankkantoren heeft ABN AMRO speciaal voor immobiele klanten en senioren de Financiële Zorgcoach. Financiële Zorgcoach Louise van den Brink hielp mevrouw Van Vuuren en direct ook haar zoon.

Veel om van te genieten

Naast moeder zijn voor haar drie eigen kinderen, zorgde mevrouw Van Vuuren vroeger bijna voor alle kinderen in de buurt. Als voorleesmoeder, overblijfjuf of voor de kinderen die bij hun over de vloer kwamen. Ook bood ze een luisterend oor voor anderen: “Als ik een klankbord kan zijn voor buren of vrienden die het moeilijk hebben, dan haal ik daar heel veel kracht uit. Het is fijn iets voor anderen te kunnen doen.” Jarenlang hielp Heidi in het huishouden bij haar oude moeder en in het studentenhuis van haar oudste zoon. Ook heeft ze jaren gezorgd voor haar twee zonen, die beiden te maken kregen met een vreselijke ziekte. Het is dan ook vooral de positiviteit die haar kenmerkt. “Ik ben van nature geen negatief mens en bij de pakken neerzitten lost niets op. En er is nog zoveel om van te genieten!”

“Ik zou graag mijn eigen bankzaken doen, maar ik vind het prima zoals het nu is geregeld.”

Een passende oplossing

Heidi’s man Rolf kwam te overlijden. “De rolverdeling bij ons was altijd heel duidelijk. Rolf was van de financiën, ik was van het huishouden. Toen hij ziek werd, probeerde ik om het internetbankieren te begrijpen, maar dat ging allemaal veel te snel. Na zijn overlijden heb ik de laptop dan ook meteen weggedaan.” Heidi vond het moeilijk om de financiën uit handen te geven, maar de bankzaken moesten toch gedaan worden. Een telefoontje met ABN AMRO bracht een oplossing. De medewerker wees op de Financiële Zorgcoaches. Dezelfde dag nog had zij Financiële Zorgcoach Louise aan de telefoon.

Mevrouw Van Vuuren

Een zorg minder

Heidi maakte samen met haar dochter een afspraak. Louise gaf informatie en adviseerde een machtiging. Rolf, de echtgenoot van Heidi, deed ook de bankzaken van hun zoon, dus Louise heeft meteen meegekeken naar een oplossing voor hem. Hoewel het moeilijk is om de financiën uit handen te geven, vindt Heidi dit een goede oplossing. “Ik vertrouw mijn dochter volledig. Ik zou graag mijn eigen bankzaken doen, maar ik vind het prima zoals het nu geregeld is”. Het is voor haar een zorg minder.

Meteen goed geregeld

Louise: ‘”Tijdens ons eerste gesprek kwam ik er al snel achter dat er meer aan de hand was. Ook haar zoon leek behoefte te hebben aan financieel advies. Uiteindelijk hebben beide partijen de dochter een machtiging gegeven. Door de afspraken te combineren hoefde zij maar één keer naar een bankkantoor te komen en was het voor zowel moeder als zoon meteen goed geregeld.”

Louise van den Brink is Financiële Zorgcoach bij ABN AMRO. Zij helpt niet alleen immobiele klanten die niet zo makkelijk naar een bankkantoor kunnen komen, maar ook senioren. Zij helpt deze mensen met het afhandelen van de bankzaken en springt ook bij als er meer hulp nodig is.

Interessante links bij dit artikel:

ABN AMRO

ABN AMRO en Woonz.nl werken samen om te laten zien op welke manieren u fijn kunt blijven wonen met uw financiën op orde. We informeren u over verschillende mogelijkheden en laten zien hoe andere senioren dit organiseren.