Meedenken en meeleven dé grootste succesfactor tevredenheid bij online woningzoekers via Woonz.nl

Geschreven op donderdag 11 april 2019 door Dominique Jeremias

Klanten tevreden houden is een vak apart. Wat een grote rol speelt is het contact tussen de klant en aanbieder. Via Woonz.nl is het eerste contactmoment tussen een woningzoeker en woningaanbieder vaak via mail of telefonisch. En daarbij geldt: een eerste indruk maak je maar één keer.

Gemiddeld cijfer 

Woonz.nl heeft het online contact tussen woningzoekers en van woningaanbieders uit 2018 en het eerste kwartaal van 2019 geanalyseerd. In een mail krijgen zoekers namelijk sinds mei 2018 de gelegenheid om een cijfer te geven voor het contact met de aanbieder. We hebben goed nieuws: zoekers van Woonz.nl waarderen het contact met de aanbieders van seniorenwoningen gemiddeld met een 6,2. Dat is een mooie voldoende zeker als je weet dat mensen eerder geneigd zijn om negatieve feedback dan positieve feedback te geven. 

Complimenten van woningzoekers 

Er zijn 3 complimenten van zoekers die terugkomen bij meerdere organisaties. Zoekers ervaren het contact als prettig zodra ze: 

  • netjes en vriendelijk te woord worden gestaan; 
  • een snelle reactie krijgen; 
  • de juiste en complete informatie krijgen. 

De manier waarop zoekers worden aangesproken en de reactietijd spelen dus een belangrijke rol in het contact. Als zoekers een cijfer boven de 8 geven, zien we dat dit komt doordat de aanbieder iets doen wat zoekers niet verwachten. In de meeste gevallen gaat het om het meedenken/meeleven met de senior. Op dat soort momenten krijgen zoekers namelijk meer dan alleen antwoord op de vraag en dat verrast hen. 

Grootste feedbackpunt 

Het feedbackpunt dat zoekers met stip op 1 zetten, is het uitblijven van een reactie. Ze waarderen het contact dan als onvoldoende en reageren in de schriftelijke feedback met veel onbegrip. Als zoekers een vraag stellen, verwachten ze een reactie. Daarom is onze tip om altijd binnen 1 tot 2 werkdagen te reageren en je zult zien dat dit een positief effect zal hebben op het gemiddelde cijfer. Organisaties die snel en adequaat reageren, krijgen hoge cijfers en daarmee een positief organisatie imago bij zoekers. 

Bekijk de feedback 

Ben je aanbieder? Dan kun je de feedback terugzien in jouw eigen dashboard. Ben je nog geen aanbieder? Neem dan contact met ons op, zodat we je meer over Woonz.nl en over de feedbackloop kunnen vertellen.  

Interesse in Woonz.nl voor uw organisatie?

Wij vertellen u graag meer over de mogelijkheden

Neem contact op ›

Klaar voor de start?

Ga vandaag nog aan de slag en help senioren bij het vinden van de oplossing die zij nodig hebben. Word partner van Woonz.nl. Heeft u nog vragen, dan kunt u natuurlijk ook eerst meer informatie opvragen, wij helpen u graag!

Partner worden

Bent u benieuwd naar de laatste trends in de seniorenmarkt?

Schrijf u dan nu in voor onze nieuwsbrief.