De zin en onzin van de review

Geschreven op donderdag 09 januari 2020 door Eline Bodbijl

Wanneer we op zoek zijn naar een nieuwe plek om te eten, kijken we naar verschillende dingen. Het eerste waar we naar kijken is het menu en of de foto’s uitnodigend zijn. Daarna kijken we naar het punt dat de doorslag zal geven: de reviews. Wanneer je al je twijfels had, kijk je even naar het niveau van de reviews. Heeft het restaurant vaker lage reviews? Dan zal je minder snel kiezen voor dat restaurant kiezen.

Reviews zijn dus van belang. Wel is het afhankelijk van de zwaarte van de consequenties van de keuze. Ook al heeft een film slechte reviews, daar zul je sneller voor kiezen dan dat restaurant met slechte reviews. Een slechte review betekent dus niet het einde van de wereld. Je kunt negatieve reviews ook voor je laten werken.

Laat de negatieve review voor je werken 

Toen reviews net nieuw waren kon een negatieve review nog wel eens een bedrijf kapot maken. Ook nu horen we nog wel eens van mensen die online een negatieve hetze beginnen tegen een bedrijf en op die manier het bedrijf in kwestie in de problemen brengen. Over het algemeen kan een negatieve review ook voor je werken. Door een adequate afhandeling en een vriendelijke dialoog aan te gaan kun je de negativiteit helemaal omdraaien. Zorg dus voor een goede community manager die de reviews voor in de gaten houdt en negatieve reviews snel afhandelt. Ook als er sprake is van een negatieve dialoog op jouw social media kanalen, kan deze community manager deze dialoog omdraaien voordat het resulteert in een negatieve review. 

Het belang van de review

Het mag duidelijk zijn dat reviews een onderdeel geworden zijn van ons keuzeproces. De zin van reviews is daarom ook duidelijk. Wanneer potentiële nieuwe klanten reviews lezen, gaan ze vaak sneller over tot aankoop en zijn ze bereid meer te betalen na het lezen van positieve reviews. Gaat het om negatieve reviews? Dan zal de potentiële klant het gesprek dat u aangaat ook meewegen in zijn of haar besluitvorming. Zorg er dus voor dat je transparantie biedt. Het kan een belangrijke factor zijn voor conversie.

Hoe doen we dit bij Woonz.nl?

Bij Woonz.nl bieden we aanbieders de mogelijkheid om de widget van Zorgkaart Nederland te implementeren. Hierdoor kunnen organisaties simpel en snel de conversie op de advertenties verbeteren. Opvallend is ook op Zorgkaart Nederland dat er vooral positieve en aanmoedigende reviews gegeven worden. Dit maakt dat de reviews dus al snel een positieve weerslag hebben op de advertenties van aanbieders.

Interesse in Woonz.nl voor uw organisatie?

Wij vertellen u graag meer over de mogelijkheden

Neem contact op ›

Klaar voor de start?

Ga vandaag nog aan de slag en help senioren bij het vinden van de oplossing die zij nodig hebben. Word partner van Woonz.nl. Heeft u nog vragen, dan kunt u natuurlijk ook eerst meer informatie opvragen, wij helpen u graag!

Partner worden

Bent u benieuwd naar de laatste trends in de seniorenmarkt?

Schrijf u dan nu in voor onze nieuwsbrief.