Reviews zijn dus van belang. Wel is het afhankelijk van de zwaarte van de consequenties van de keuze. Ook al heeft een film slechte reviews, daar zul je sneller voor kiezen dan dat restaurant met slechte reviews. Een slechte review betekent dus niet het einde van de wereld. Je kunt negatieve reviews ook voor je laten werken.
Laat de negatieve review voor je werken
Toen reviews net nieuw waren kon een negatieve review nog wel eens een bedrijf kapot maken. Ook nu horen we nog wel eens van mensen die online een negatieve hetze beginnen tegen een bedrijf en op die manier het bedrijf in kwestie in de problemen brengen. Over het algemeen kan een negatieve review ook voor je werken. Door een adequate afhandeling en een vriendelijke dialoog aan te gaan kun je de negativiteit helemaal omdraaien. Zorg dus voor een goede community manager die de reviews voor in de gaten houdt en negatieve reviews snel afhandelt. Ook als er sprake is van een negatieve dialoog op jouw social media kanalen, kan deze community manager deze dialoog omdraaien voordat het resulteert in een negatieve review.
Het belang van de review
Het mag duidelijk zijn dat reviews een onderdeel geworden zijn van ons keuzeproces. De zin van reviews is daarom ook duidelijk. Wanneer potentiële nieuwe klanten reviews lezen, gaan ze vaak sneller over tot aankoop en zijn ze bereid meer te betalen na het lezen van positieve reviews. Gaat het om negatieve reviews? Dan zal de potentiële klant het gesprek dat u aangaat ook meewegen in zijn of haar besluitvorming. Zorg er dus voor dat je transparantie biedt. Het kan een belangrijke factor zijn voor conversie.
Hoe doen we dit bij Woonz.nl?
Bij Woonz.nl bieden we aanbieders de mogelijkheid om de widget van Zorgkaart Nederland te implementeren. Hierdoor kunnen organisaties simpel en snel de conversie op de advertenties verbeteren. Opvallend is ook op Zorgkaart Nederland dat er vooral positieve en aanmoedigende reviews gegeven worden. Dit maakt dat de reviews dus al snel een positieve weerslag hebben op de advertenties van aanbieders.