Veelgemaakte fouten
Echtheid is lastig te creëren. Niet ieder bedrijf heeft grote marketingbudgetten en voor hen is het lastig om met “echte” mensen te werken op foto’s dus wordt er al gauw teruggevallen op stockfoto’s. Ook het creëren van unieke artikelen is lastig. De persoon die deze content schrijft, heeft mogelijk geen kennis met wat er op de werkvloer afspeelt. Hierdoor ontstaat er content die weinig verbindt en dus ook geen echtheid uitstraalt.
Zet je eigen medewerkers in
Een oplossing om te verbinden en echtheid uit te stralen is dat je eigen medewerkers inzet om content te creëren. De schrijver zit hierdoor goed in het onderwerp en je kunt het stuk altijd laten redigeren door de marketingafdeling. Hierdoor zal het engagement van je persoon ook direct omhoog gaan, omdat het veel leuker is om te zien wat je eigen content online doet. Het verbindt de afdelingen met elkaar en je benut de kennis die je in huis hebt optimaal. Tegelijkertijd komt hiermee de echtheid naar boven. Dat is waar de lezer naar op zoek is. Niet iedereen is goed in schrijven dus je kunt er ook voor kiezen om medewerkers te interviewen, zodat je toch de kennis en echtheid in het artikel krijgt.
Foto’s
Probeer altijd budget vrij te maken om zelf foto’s te kunnen laten maken, want niets werkt beter dan het echte werk. Maar mocht je toch terug moeten vallen op stockfoto’s? Probeer dan kritisch te zijn en foto’s te kiezen met een echte uitstraling. Ga dus niet voor het perfecte plaatje, maar houd juist wat ruimte over voor een schoonheidsfoutje hier en daar. Zorg dat de foto’s die je kiest kloppen bij jouw merk.
Communiceren met senioren
De manier van communiceren is ook belangrijk. De groep senioren wordt het liefst aangesproken door ‘echte mensen’ en dus niet door een chatbot. Daarnaast hechten ze waarde aan echtheid, herkenning en begrip. Probeer dit ook uit te stralen in de verschillende uitingen die je maakt.